הרה"ג זמיר כהן: "עצם ההצבעה למפלגה חרדית היא קידוש ה'"

    אייל ראובן No Comments on הרה"ג זמיר כהן: "עצם ההצבעה למפלגה חרדית היא קידוש ה'"

    הגאון הרב זמיר כהן הסביר בריאיון ל'קול חי' מדוע חשוב להצביע למפלגות החרדיות וענה על הטענה ש'ממילא הכל בידי שמים' | והאם יש בכך משום כיבוד זכרם של גדולי הדור שנפטרו?

    צילום: Yaakov Naumi/Flash90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ישיבת אבני נזר ויו"ר הידברות, הגאון הרב זמיר כהן, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון), על חשיבות ההצבעה. "יש שתי סיבות בכל מערכת בחירות, בפרט הזו. הסיבה אחת היא האחריות הגדולה. כל מי שבידו לשנות דברים ולהפעיל יותר מערכות רוחניות הרי יש עליו חובה ואם לא הוא נתבע על כך".

    לדבריו "אדם לא יכול לומר אני יושב בבית ויהיה מה שיהיה, או כמו ששמעתי משהו אומר שמילא הכל בידי שמים, אבל ודאי שזו טעות גדולה. הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. והרי המצב הרוחני שיהיה במדינה תלוי מאוד במה שמצביעים בקלפי".

    "הנקודה השנייה היא מה שהחזו"א אמר בזמנו – עצם זה שיש כך וכך פתקים שמכריזים שרוצים מדינה יהודית זה כבר קידוש ה' ולכן כולם מחויבים לטרוח ולצאת לחזק את הזהות היהודית במדינה", הדגיש הרב כהן.

    לאחר מכן הוא דיבר על דמותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שבימים האחרונים מלאו תשע שנים לפטירתו: "כל עולם התורה הספרדי והזהות היהודית שם נזקף לזכותו של הרב הזה שזקף את קומתה של יהדות ספרד. הוא נדד ממקום למקום ומעירי לעיר כדי לומר לאנשים תזכרו את מורשת אבותיכם. כל הפריחה הרוחנית שיש היום בציבור הספרדי נזקפת לזכותו וודאי שכולנו חייבים לזוכרו ולהעביר את מורשתו הלאה".

    הוא השיב על השאלה האם הצבעה למפלגה חרדית גם היא נחשבת לכיבוד זכרו: "אין ספק. כל אדם שמאמין בהישארות נפש – ודאי שבכל פעולה שעושה נחת רוח למרן יש הכרת הטוב. וגם המחויבות כלפי שמים שזה מה שמרן רצה כל חייו – להגדיל כבוד שמים".



    0 תגובות